×
×
Menu
- Aanlopende remmen
- Behandeling van roest aan het chassis van uw auto
- Carpartsdirect.be Vakantiecheck
- cilinderkoponderdelen en pakkingen
- Controleer of de vloeistoffen op peil zijn
- De katalysator
- Distributieriem vervangen
- Effectief besparen op onderhoud
- Gebroken veren
- Handleiding voor het verwisselen van gloeibougies
- Hoe moet ik remschijven met wiellager monteren?
- Hoe vervang ik een luchtfilter?
- Hoe vind ik de juiste onderdelen voor mijn auto?
- Katalysator testen
- Krukaspoelies
- Lekkage na montage van een nieuwe waterpomp
- Luchtmassameter montage en onderhoud tips
- Luister naar uw auto
- Montage richtlijnen automatische spanner
- Montage van een zelfstellende koppeling
- Montagetips gasveren
- Montagetips schokdempers
- Montagetips voor aandrijfassen en homokineten
- Montagetips voor vervangen remblokken
- Montagetips voor waterpompen
- Montagevoorschrift stuurhuizen en stuurpompen
- Motorschade en cilinderkoppakkingen
- Piepende remmen, wat te doen?
- Preventief onderhoud van uw auto
- Ruitenwisserbladen
- Schokdempers controleren en vervangen
- Tweemassavliegwiel
- Vervang op tijd de remblokken
- Vervangen van een koppeling
- Vijf belangrijke tips voor uw veiligheid tijdens het werken aan uw auto
- Waardoor worden koelproblemen veroorzaakt?
- Waarom krukaspoelie vervangen?
- Wanneer bougies vervangen
- Wanneer remschijven vervangen?
- Wat is een distributieset?
- Wat is links en rechts bij een auto?
- Wat wordt bedoeld met kachelweerstand?
- Wat wordt bedoeld met raammechanisme?
- Wat zijn mogelijke oorzaken van defecte wiellagers?
- Waterpomp vervangen
- Wiellager montage kit met geïntegreerde ABS sensor
- Wiellagers vervangen
- Zomerbanden, winterbanden of toch 4-seizoensbanden?
Wat zijn mogelijke oorzaken van defecte wiellagers?
Problemen met wiellagers worden over het algemeen vastgesteld door een geluid, maar de oorzaken kunnen verschillend zijn. Hieronder de top 3 hoofdoorzaken van een defect. Indien één van deze defecten wordt vastgesteld, blijft er meestal geen andere mogelijkheid over dan het vervangen van het lager.
1. Afdrukken of breuken in de loopbaan: dit kan worden veroorzaakt door een scheef of bruut gemonteerd lager of doordat de lager is gevallen.
2. Krassen op de kogels: dit kan worden veroorzaakt door het verplaatsen van de auto terwijl de centrale moer gelost of verwijderd werd, of door vervorming van de kogels
3. Vastlopen, verhitting of gebrek aan smering.